Plockat ur bokhyllan

Förra veckan läste jag Johan Theorins kriminalroman Nattfåk som fick Deckarakademiens pris för 2008 års bästa nordiska kriminalroman. Det var verkligen en stundtals rafflande rysare som fick mig att drömma mardrömmar, vakna upp kallsvettig och inbilla mig att prydnadsängeln i bokhyllan hade förvandlats till en skrämmande våldnad - tro mig, silhuetterna som avtecknades från månljuset från fönstergluggen var inte att leka med då man är ensam i en lägenhet! Igår började jag läsa Katarina Wennstams Smuts, och bara efter ett par sidor av boken var jag redan fast. Jag älskar verkligen att läsa och fly in i böckernas värld, och nuförtiden läser jag åtminstone en bok i veckan. Denna vecka blir väl knappast ett undantag med nästan en fjärdedel som redan avverkats.


Kommentarer
Postat av: Mona

Vi läser samma böcker Linda, du läser, jag lyssnar

2010-02-22 @ 19:03:42
Postat av: Emelie

Ja me, iaf "smuts".. den är riiiiktigt bra!

2010-02-22 @ 21:12:46
Postat av: Emilia

läs uppföljaren till Nattfåk också! nästan ännu bättre :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback