Ullared für alle

Helgen har gått så snabbt att jag knappt hunnit märka att det blivit måndag. Efter det att tentan var skriven i fredags var jag så pass slut - både psykiskt och fysiskt! - att det kändes som om jag blivit påkörd av ett X2000. Det kändes som om tentan gått bra, och när jag efter ett okänt antal timmar äntligen satt punkt begav jag mig hemåt mot Lund, nöjd och belåten med mig själv. Kvällen tillbringade jag och Björn sedan på bio med att kolla komedin The Bountyhunter, en mycket trevlig film med mycket humor.

I tidiga lördagmorgonen ringde så alarmet vid den rentav okristliga tiden 05.30. Dagen D var nämligen kommen och det var dags att dra till Ullared och ett besök på Gekås - någonting som min kära pojkvän hade sett fram emot med stor förväntan!
På den tidiga morgonkvisten hoppade vi alltså in i bilen tillsammans med resterande familjemedlemmar ur den Bromèeiska klanen, och ungefär en tre timmar senare hade vi korsat land och rike runt och hamnat mitt i Halland. Här och nu var det dags att lära min debuterande pojkvän allt det där som är värt att veta om Ullared och hur man för sig bland kundvagnar och plastpåsar för lågpris, och efter ett antal timmars shoppande måste jag säga att jag klassade honom som lite av en naturbegåvning. Jag tror det berodde på att han hade en så grym lärare.

Trötta men nöjda efter den trevliga trippen till Ullared tillbringades söndagen med alltifrån flyttstädning till badmintonmatcher. Jag kan knappt fatta att vi om ungefär precis en vecka kommer vara Helsingborgsbor, men det ska bli så otroligt roligt att jag inte finner ord för det. Först väntar ju dessutom en resa till Estland och Lettland, så med andra ord har jag en alldeles fantastisk vecka att se fram emot. Och det gillas skarpt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback