Efter dagar utan rapportering...

Här i bloggen blir det inte många knop gjorda för tillfället. Vilket är en indikation på att mitt faktiska liv (alltså det utanför bloggbubblan) pinnar på i 190 knyck just nu - och jag måste säga att jag gillar det!

I helgen som passerade var det åter dags för mig att packa min väska och portionera ut havregryn i min plastburk. Man skulle kunna tro att jag var påväg på scoutläger, men det var inget annat än en ny säsong på djurparken som tog sin början nu för året. Det är fjärde året jag är tillbaka på serveringen, och jag ser fram emot en ny och underhållande säsong tillsammans med världens skönaste kollegor. Att min första jobbdag för säsongen var en dag med Sydsveriges förhoppningsvis sista snöfall (ja, det är sånt som bara händer i en stad som Höör) gjorde att det blev en välbehövlig mjukstart.

För övrigt är det många bollar i luften dessa dagar. Knappt hann vi avverka första tentan innan det var dags att förbereda sig för nästa, och just nu är det platsutveckling som är temat för kursen. Igår var vi ute på en arkitektonisk stadsvandring i Helsingborg för att beskåda stans kvarter och byggnader, och fram till den tjugotredje kommer det vara fullspäckat med tentaplugg och föreläsningar. Man skulle kunna säga att jag för en kamp mot klockan för att hinna med alla böcker, artiklar och avhandlingar, så något direkt överflöd av tid är ingenting jag känner till. Det är lika bra att återgå till pluggandet på direkten, och senare i eftermiddag blir det badminton med Månsson. Hur är eran torsdag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback