Mitt liv som sysslolös, del I

Min nya tillvaro - med mer fritid än jag någonsin har varit med om - kommer nu att ta sin början. Framtiden är ganska oviss de närmaste månaderna här framöver, så det gäller att jag är påhittig som jäkeln för att få det att gå runt. Jag kommer här och nu ha tid till allt sånt där man aldrig riktigt hunnit med tidigare, och från och med nu kommer jag att kunna ägna mig åt tidsfördriv så som:

  • bakning utav stenugnsbröd - egentligen vet jag inte riktigt vad det innebär, men jag är hyfsat säker på att detta kommer bli rätt klurigt i min lilla pentryugn - ska bli spännande att upptäcka!
  • handarbete snedstreck hantverk - ända sedan slöjdlektionerna på mellanstadiet då min lärare hävdade att jag inte kunde virka har jag (åtminstone en del av mig) haft en vilja att bevisa motsatsen
  • kvalitetslektyr och litteraturberikning - jag tänker alla de tunga titlar som man gång på gång intalar sig att man nån gång borde läsa men förmodligen aldrig kommer göra, jag tänker, typ, Dostojevskij och Frans Kafka och en himla massa annat. Förberedande manöver: fixa ett par glasögon
  • hemmakurs i spännande och främmande språk - häftigast hade varit att lära sig swahili, hindu eller tibetanska, men kanske borde man göra en avgränsning till nåt mera användbart?

Det känns som om jag kommer ha ett brett underlag för en massa uppdateringar framöver.


Kommentarer
Postat av: Björn

pärlor någon? ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback