Ett stycke färdlektyr

Som ni säkert redan känner till så är jag en nästintill tvättäkta kandidat till den utomordentliga resenörden. Jag läser (nästan allt) jag kommer över, min absoluta favoritkanal stavas Travel Channel, jag samlar livspoäng och känner ett ständigt sug att bege mig ut i världen och jag fascineras ständigt av reserelaterade berättelser och reportage. Därför prenumererar jag bland annat på tidningen Vagabond, och i deras nyhetsbrev kom det ett utskick om ett reportage som en viss Stieg Larsson hade skrivit 1987. En viss Stieg Larsson som är en av mina absoluta författarfavoriter (om det ens är ett ord?) och vars reseskildring handlade om min absoluta drömresa. Stieg Larsson längs Transsibiriska järnvägen. Jackpot - på en torsdag!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hmm, jag åker till Stockholm på onsdag men är ledig måndag och tisdag fram till tresnåret, hur har du det med jobb och sådär?

Postat av: Linda

Funkar absolut! Malmö eller Lund, vad blir smidigast?

2009-09-24 @ 22:04:06
URL: http://tellstroem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback