Everything's tuesday

Idag har det varit en riktigt härlig dag. Det inleddes imorse i form av frukost på Waynes med fina Linda, och det blev en stund av reserelaterat snack & skratt och en hel del livsuppdateringar. De mest konkreta slutsatserna vi kom fram till var ungefär att man gör helt rätt i att skita i vad andra ska tycka om ens val i livet - om det så handlar om universitetet eller ej - och att man borde lyssna mer till vad ens hjärta säger. Det tycker jag är en tanke som vi alla borde bära med oss.


Tisdagskvällen har sedan fortsatt som en härlig sådan tillsammans med min kursare Cecilia. Kanske borde jag förresten säga före detta kursare, eftersom jag ju som bekant har hoppat av hela grejen, men i vilket fall som helst hade vi en himla trevlig kväll med lite fönstershopping och en vegetarisk lasagne på Ebbas. Emellan skrattsalvorna lyckades vi beta av ämnen som alltifrån makabra könsförvirringar till anekdoter inom serviceyrket, och när det senare var dags att vända hemåt blåste höstvinden riktigt kyligt och skar igenom ben och märg. Det märks att hösten kommit hit på riktigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback