Thank god it's Friday

Så har man fredag i blodet igen. Denna veckan har gått ruggigt fort och helgen står än en gång för dörren på Ulrikedalsvägen. Så som runt om i övriga världen.

Fredagen har inletts med en genomtrevlig fika och shoppingtur på Nova med Marina, och innan vi visste ordet av hade det handlats presenter till födelsedagsbarn, det hade avslöjats både det ena o det andra och jag hade dessutom provat en Hitlerjacka. Bara för att nämna något, liksom. Till syvende och sist var det inte denna jackan som fick göra mig sällskap hemåt, utan en betydligt snyggare upplaga som verkligen var jag. Det är nästan så att jag längtar tills det blir vinter och kyligare så jag kan börja använda underverket!


Alldeles strax kommer Björn hit och fredagsmyset fortsätter. Kvällen kommer sedan stavas matlagning, Alfapet och en sjuhelsikes tävlingsinstinkt. Antagligen kommer det bli en ruggigt rafflande kamp vid bokstavsbrädet, och antagligen kommer jag återigen dra till med en hel del ogenomtänkta ordförslag. Det och Earl Grey.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback