Framtidsambitioner

Jag har något att bekänna. Jag tror jag kommit fram till precis vad jag vill göra. Med hänsyn till min framtid och min utbildning. Att ens ha kommit en så här pass bit på vägen är en stor befrielse och lättnad, vilket kanske kan förstås om ni minns min bräckliga studentkris i mitten av september. Vad det handlar om kan jag inte riktigt avslöja i nuläget, men jag känner mig upprymd och peppad inför steget ut mot branten.

För att nå dit där jag ämnar har jag lite grann jag måste fixa - det kommer att bli kämpigt, men jag är övertygad om att jag kommer klara det! - och resan mot mitt mål kommer att påbörjas i januari. Fram till dess kommer jag att plugga 15 poängs religion (!) vid Malmö högskola (vilket jag mest ser som en blandning av ett tidsfördriv och en källa till en kunskap som väl aldrig kommer vara en till last), och sedan kommer jag bli lite klarare i mina avslöjanden. För er som nu befarar att jag tänker bli präst kan ta och andas ut - mina ambitioner är av helt annan karaktär och inom en helt annan bransch. Se religionen som en bisyssla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback