The knitting revolution

Idag har det varit en härlig tisdag, åtminstone efter det att jag skrivit ut mig från jobbet och återvänt hemåt. Jag och Björn hade en mysig eftermiddag med käk på Brunius, och sedan spenderades kvällen med Sandra och två timmars powerwalk.

I detta nu är jag mitt uppe i ett riktigt projekt. Den briljanta idén har nämligen kommit över mig om att jag, på nytt, ska lära mig att sticka, och sagt och gjort har jag dagen till ära införskaffat både stickor och ett garn. Fram tills nu har min inställning ungefär varit att eftersom jag kunde det i skolan så borde det sitta i fortfarande, och med lite självhjälp och internetrådgivning så borde det gå vägen. Det visade sig dock vara ordentligt mycket svårare än jag hade kunnat ana.

Under inte mindre än två timmar har jag alltså riktat all min koncentration åt Garnstudio.com's magnifika Stickskola, men trots dess illustrerande bilder och
detaljerade beskrivningar har jag mest bara lyckats fästa garnet vid stickan. Efter mycket om och men. Fast skam den som ger sig - jag ger mig fanken på att får man bara rätt på tekniken kommer det att gå av bara farten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback