9-11 oktober

Söndagen har kommit och ännu en helg har lagts till arkivet. Fredagen innebar en genomtrevlig tjejmiddag hemma hos Jenny på Studentlyckan, och innan jag och fröken Månsson hade lyckats med bedriften att hitta rätt dörr och rätt adress hade vi avverkat en grundlig genomgång av kvarterets alla trappuppgångar. Varför bekänna sina oklarheter när man istället kan luska reda på det själva, liksom, och när vi långt om länge hittat rätt och dessutom inväntat de andra (den nersläckta och tomma lägenheten fick oss att ifrågasätta om vi verkligen var ute rätt datum) drog tjejkvällen igång.

Det lagades en utsökt trerättersmiddag med en meny i form av

  • rödbetstoast med getost, vilket ratades totalt av Linn som högljutt protesterade med argument och paralleller till getkoftor och annat tilltyg
  • fläskfilé med champinjonsås, samt en i ugnen exploderad potatisgratäng
  • äppelkaka och vaniljglass

Den delikata middagen, ett par glas rött och en hel del skratt och snack senare var vi alldeles för trötta för någon vidare utgång, och vi valde att avrunda kvällen när den var som allra bäst. En riktigt trevlig tillställning med mycket trevligt folk!

Igårkväll var det åter dags för festligheter då min morbror Lars firade födelsedag i Staffanstorp. Det blev en urmysig och genomtrevlig kväll med nära och kära, och ju äldre man blir (därmed inte sagt att jag känner mig särskilt gammal!) desto mer har jag också kommit att uppskatta sammankomster med min släkt. När jag var något yngre och något dummare tyckte jag mest att det var lite jobbigt och ganska ont om gemensamma och underhållande samtalsämnen, vilket jag inte alls kan förstå i nuläget. Idag tycker jag verkligen att det är hur mysigt och trevligt som helst att umgås, och jag antar att det är en fråga om mognad. Det är tur att man har utvecklats i rätt riktning.


Kommentarer
Postat av: Sandra Bromée

Mognad? ;) puss

2009-10-11 @ 14:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback