Tjugotredje i elfte

Idag har det varit en lång, lång dag och det känns som om jag har varit vaken i allra minst ett dygn. Imorse (läs i gryningen) åkte Björn till Norrköping med ett tidigt tåg i ottan, och efter att jag vinkat honom hejdå var jag så pigg att jag omöjligt kunde somna om. Fantastiskt vad mycket grejer man får gjort när man går upp så tidigt - och så lång dagen blir!

Tidigare idag började också mattekursen jag ska läsa nu på flexibel distans. Det är matte c som står som huvudnummer, och det kommer med allra största sannolikhet att bli ordentligt kämpigt till en början eftersom det var över två år sen jag slog upp en mattebok senast. Jag lever dock efter den gamla beprövade tesen "skam den som ger sig", och när man väl kommer in i det hela ska det väl inte vara några större problem. Är det bara detta som står emellan mig och den utbildning jag vill gå så ska här jävlar i det räknas.

Om ungefär en tjugo minuter är det dags för en tripp till Ullared. För närvarande är det det absolut bästa programmet jag kan tänka mig, och eftersom jag inte har mått helt hundra under kvällen (emellanåt har jag känt mig alldeles orkeslös och varit nära på att bara ramla ihopa i en hög) så ska det bli skönt med en timmes äkta kvalitetstv och måndagsmys. Vem mår inte bättre utav det, liksom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback