Sunday, bloody sunday

Den etiopiska aftonen hos Loella igårkväll var en mycket trevlig tillställning. Det bjöds på en kulinarisk smakupplevelse, det spelades afrikanska rytmer och det gavs en inblick i etiopiska traditioner. Det var en härlig blandning av olika nationaliteter, och det blev en hel del snack och skratt om språkförbistringar och kulturkrockar. Summa summarum en riktigt skön kväll, och efter att jag och Thandiwe inte alls hade lyckats fastna bland kamerans blixtar genomfördes det en imponerande och panikartad språngmarsch mot bussens hållplats.


Idag har det varit en lugn och sansad söndag. Jag och Björn har tillbringat dagen med att slötitta på tv, gått en runda i duggregnet och tagit en kaffe på Ariman. I detta nu är jag hemma om och vänder, och detta gör jag till tonerna från jullåtar ur Spotify-arkivet. Det känns liksom att advent och hela kittet är på ingång, och jag blir alldeles förbytt med alltifrån tindrande ögon till en härlig känsla inom mig. Egentligen skulle jag redan nu vilja hänga upp min nyinköpta julstjärna i fönstret, men det får vänta snällt till nästa söndag. Till dess så håller jag till godo med Essential christmas och Country Christmas Super hits - det gäller trots allt att hålla det till en lagom dos.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback