Skol(om)start

Idag körde religionskursen på Malmö högskola igång, och efter att jag långt om länge lyckats hitta rätt lokal (sist jag gjorde ett besök på Orkanen slutade det med att jag och Johanna hamnade i källaren!) var det dags att bekanta sig med nya "klassen". Glädjen visste inga gränser när Loella, som jag gick i samma klass med i våras då jag läste litteraturvetenskap, visade sig bli min nya kursare igen. Vi blev båda väldigt paffa och började skratta hysteriskt när vi såg varandra igen, så det känns riktigt bra med ett känt ansikte!

Rent spontant så känns det som om kursen kommer att bli riktigt bra. En av våra föreläsare inledde starkt genom att dra paralleller till Oasis (!), och redan då kände jag att det var riktigt lovande. Känns som ett himla bra och intressant kursupplägg med alltifrån spännande punkter till studiebesök och intervjuer - och kanske till och med ett rollspel! - och på torsdag kickar vi igång på allvar. Kanske blir jag rent av spirituell på kuppen också...

Kommentarer
Postat av: Cecilia Windh

Va härligt det låter! Vi på samhällsplanerare har riktigt tråkigt 99% av tiden. Hade jag inte varit övertygad att det här är helt rätt linje för mig hade jag också hoppat av.. Bra föreläsare gör så mkt!

Jag bor jättenära orkanen så säg till om du vill ta en mysig eftermiddagsté tsm ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback