Prat i kvadrat

Jag tror att jag har hittat mitt verkliga paradspel. Om det nu ens är ett ord. Qube heter det i alla fall, och är ett högst nöjsamt spel med ett tema som verkligen ligger mig varmt om hjärtat. Ett frågespel om jorden runt.

Ända sedan jag köpte det (och ja, det var på Ullared!) i förra veckan så har jag och Björn haft ett rafflande maraton där våra kunskaper har satts på prov. Numera så leder jag med 4-1, och det verkar som min pojkvän börjar visa lite avundsjuka vibbar. Trots det gör han det bästa av situationen och kommer upp med egna resmål i form av Korsien (?) som enligt honom är resmålet för Marco Polos hemvist. Jag tillåter mig själv att vara något skeptisk.  

Qube får dessutom ett extra plus för sin design av spelet - en kvadratisk liten kub i svartaste svart och som liksom blir en del av inredningen här i mina tjugofem kvadrat. Bara en sån sak.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback