När religionen kan bli farlig

Måndag förmiddag och jag är i full gång med religionsarbetet. Jag och Loella har valt att fördjupa oss i våra egenkomponerade huvudrubriker mission - konvertering - rekrytering, och eftersom det är ganska vida ämnen har vi valt att sätta igång med detta med god tids marginal.

Det är svårt att vara objektiv då man har litteratur i form av Manipulering pågår, men vi ska göra vad vi kan för att inte blanda in personliga åsikter. Fast vid närmare eftertanke kanske det inte skadar med lite egna erfarenheter och historier - i fråga om mission så har jag ju redan fått min beskärda del då jag råkade utför
Jesussystrarna i Düsseldorf som ville rekrytera mig till det återuppståndna riket. Att jag sedan fick skumma mejl signerat Överste Spjut (!) spädde bara på min oro ytterligare. Tur var ju att jag inte nappade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback