Nålens öga

Onsdagen har bjudit på en hel del sedan jag slog upp mina bruna imorse. Det började i förmiddags med att jag och Månsson möttes upp vid Victoriastadion för en tuff rond badminton, och under passets gång passade vi på att blanda våra backhands med en stor dos skitsnack. Det mest dråpliga för dagen var att vi betalade ett hutlöst överpris för den jäkla badmintonbollen (även fast vi faktiskt fick behålla den!), men summa summarum var det en mycket trevlig stund. Kanske dessutom en framtida trend med startskott nu för dagen.

Dessutom har jag hunnit med att vaccinera mig mot svininfluensan. Tillsammans med min vidskepliga och smått hypokondriska syster begav jag mig av till vårdcentralen för att sluta upp i kösystemet, och vid den provisoriskt uppställda vaccinationsstationen slog vi oss ner och inväntade injektionen. För att slippa vänta timmavis såg vi till att vara där i god tid före utsatt klockslag, och när det väl var dags för sticket var jag så nervös att jag nästan hyperventilerade. Som bekant är jag ju ruggigt rädd för allt vad sprutor heter, men innan jag ens hunnit blinka hade jag blivit injicerad. Än så länge har jag varken börjat gå baklänges, hallucinera eller känna av några större åkommor, så förhoppningsvis ska det sluta vid en sårskorpa på armen.

Nästa punkt på dagordningen stavas Bonde söker fru och ska avnjutas i soffan. Alldeles nyss var jag effektiv nog att dra igenom lite religionshistoria inför föreläsningen imorgon bitti, så här sparas det minsann inte mycket på krutet. Kanske är det också bäst att fixa lite NK Hälsote i rent förebyggande syfte så man sparar sig från vaccinationens bieffekter. Annars vet man aldrig hur man kommer reagera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback