Kanot med idiot

Ni missade väl inte Ullared igårkväll? Personligen satt jag självklart bänkad tillsammans med en kopp te och njöt, och det var många (och höga) skratt som kom över mina läppar under timmen.


Det är antagligen ingen av den svenska befolkningen som kunnat undgå Gekås-hjältarna Rose-Marie och Kjell. I gårdagens avsnitt var Kjell och döttrarna ute och paddlade kanot - och det var förmodligen det roligaste jag har sett. Någonsin. Mitt emellan skrattsalvorna lyckades jag också samla mig tillräckligt för att se den parallell som det liksom inte gick att blunda för. Själva incidenten var som plockad från min barndoms somrar i småländska Timmernabben, då familjen Bromèe skulle inviga sin nyinköpta kanot. Vi hann knappt få på oss flytvästarna förrän vi hade fastnat i ett fiskenät. Och paniken utbröt.


Naturligtvis var det inte bara jag som såg den kopplingen igårkväll. I takt med programmets signaturslinga plingade det plötsligt till i min mobil och ett sms från min mamma trillade in.


Pappa ska beställa plats till husvagnen sidan om Kjell till sommaren, i tre veckor - ska du med?

 

Ja, vad ska man säga? Sverige är ju ändån himla fantastiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback