Helgen i revy

Helgen som gick var en mycket mysig sådan. I lördags var vi hembjudna till Björns föräldrar på en urtrevlig skaldjursafton, och det blev alltifrån bevittnande av Monas framgångar i Lyckohjulet till klockor som stannade och tiden som stod still. Efter att vi långt om länge lyckats få tag i en taxi begav vi oss åter hemåt efter en riktigt härlig kväll.


Söndagen följdes sedan upp genom fars dag-middag i Vollsjö, och det blev en mycket mysig kväll med smörgåstårta och samkväm. Självklart satt vi också bänkade framför tvn då det var dags för finalprogrammet utav Ensam mamma söker, och glädjen visste inga gränser då Ulrika fick sin Fotbolls-Lasse. Riktigt, riktigt fint!


Helgen avslutades med att vi vände hemåt mot Harlösa, och det är också där som jag spenderat tiden fram tills nu. Nu är jag nämligen tillbaka i Lund och ska alldeles strax bege mig bort mot Väster för att hämta kurslitteratur för morgondagen. Då går liksom startskottet för kursen Religioner i världen, och det ska bli så skönt att ha något konkret att göra. Min hjärna börjar känna av en viss kunskapsabstinens, så det ska bli härligt att bli intellektuellt stimulerad i större utsträckning än vad man blir av realityserier som Ullared och Bonde söker fru. Även om det har en jäkla charm ändån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback