Effektiva tisdan

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Alldeles nyss lyckades jag, till min djupaste sorg och fasa, att radera ett milslångt blogginlägg om min högst effektiva tisdag, och efter att ha torkat tårarna var det väl lika bra att ge sig in i matchen en gång till. Skam den som ger sig - här får ni hänga med!

Idag hade vi föreläsning med tema mångkulturalitet och det existentiella perspektivet, och det var inte utan att man mindes tillbaka till Stig-Lennarts genialiska filosofilektioner på gymnasiet. Ingen av oss kan väl glömma de alldeles fantastiska lektionstillfällena då vi hoppade från bord och vågade språnget ut i livet, och det var verkligen mitt absoluta favoritämne under tiden på Berga. Idag drogs det paralleller till såväl Kierkegaard som Sartres - och ja, jag längtade tillbaka där ett tag!

Efter föreläsningen mötte jag upp fina
Cecilia för en kopp kaffe och en pratstund. Det blev en mycket trevlig timma med gott om skratt och snack, och sen var det tåget hem mot Lund igen. Sedan det att jag kom hem har jag ägnat eftermiddagen åt matte, och även om det känns ganska klurigt nu i början tror jag nog det ska gå vägen. Jag gillar verkligen att man själv har möjlighet att lägga upp det hur man vill och disponera tiden i sin egen takt, och efter att ha cyklat ut på en stunds handledning (med drop in!) känns det riktigt bra att va igång med talen.

Här och nu: matkoma efter min nyligen avslutade och hemmalagade kycklinggryta, nästa steg blir New Moon. Boken alltså, inte filmen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback