December är på ingång

Vinden susar i advent och vårt första ljus blir tänt... Första advent idag och julen har sparkats igång! Samtidigt med detta går helgen mot sitt slut och jag har vart alldeles för dålig på det där med bloggandet. Ibland känner man liksom inte riktigt för att skriva här, och man undrar vad det egentligen har för mening, men nu kör vi väl ett tag igen.


I fredagskväll var jag och Björn och kollade Stieg Larssons trea Luftslottet som sprängdes, och det var verkligen en rättvis och suverän version omsatt till bioduken. Får inte Noomi Rapace en massa guldbaggar för filmerna vet jag inte hur den svenska filmindustrin fungerar, så jag utgår redan nu från att hon kommer stå för storslam. S.U.V.E.R.Ä.N.T


Helgen gick vidare och det var dags för lördag och årets Tomtefest på djurparken. Efter att ha pyntat bygget med alltifrån grangirlanger till ljusstakar uppsatta på mostrågshögar slog portarna upp och ruschen anlände. Vi sålde korv och bröd som aldrig förr, vi nynnade på julsånger så det stod härliga till, våra tomteluvor yrde i vinddraget från fönstret och sen blev det risgrynsgröt och höga skratt. När det väl var dags att logga ut och promenera ner mot parkeringen var det tre smått skräckslagna djurparksarbetare som trevade fram i beckmörkret, och efter att ha övervägt att bära med en ljusbringade marschall (vilket snabbt uteslöts då fatala skogsbränder kunde blivit resultatet) hittade vi långt om länge ner till ljuset och begav oss hemåt.

Söndagen idag ska innehålla lite fördjupningspluggande och ett besök i Harlösa. Först och främst blir det däremot en adventspromenix i vintersolen in mot stan - härligare väder får man leta efter, och jag gillar't!


Kommentarer
Postat av: emelie, lite strategiskt sådär

vilken magisk tomtefest med alltifrån optiska illusioner till ultimata "mackänniskor". Nästa år kör vi igen :)

2009-12-04 @ 00:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback