Dagen i tre stycken

Så var onsdagen här och vi är mitt i veckan. Skolan idag innebar föreläsning om islam, och förutom detta breda tema fick jag också lära mig en hel del skojiga ord på gotländska. Fantastiskt egentligen hur språket kan skilja sig.

Efter skolan bar det av till Lund för att möta upp min kusin Sara över en fika. Egentligen vet jag inte riktigt om vi är kusiner, men ska jag hålla på att bena ut hur vi egentligen är besläktade kommer det att bli en allt för lång och tråkig utläggning. Jag nöjer mig med att vi är kusiner, och vi hade en himla trevlig stund med mycket prat och mycket skratt. Verkligen en urhärlig tjej!

Eftermiddagen idag har sedan inneburit en tripp till Burlöv Center. Efter mycket om och men fyndade jag en genomhärlig tröja och drabbades av en smärre beslutsångest över två andra potentiella klädesplagg. Fram tills imorgon får dessa dock hänga kvar i butiken och invänta ett beslut - kanske blir det den ena, kanske blir det den andra, kanske blir det båda, kanske blir det inget alls. Jag låter det va' osagt här så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback