Sipping on the sweet nectar

Tillbaka i bloggosfären och jag är riktigt slut i huvudet. Hela denna dagen har det varit jobb, och med en helt och hållet feminin arbetsstyrka såg vi till att hålla fanan högt på djurparken. Detta gjorde jag genom att blanda ihopa tiden och storma in genom dörren redan två timmar för tidigt - och sen så rullade det på av bara farten!
Framåt stängningsdags visste skrattet inga gränser då golvet fick städas med diskmedel, Linnea lyckades spilla ut mjukglass över både maskinen och sig själv och då jag fick en okontrollerad men ytterst hårdhänt smäll i ryggen. Som Pernilla uttryckte det; det är så det går när det bara är tjejerna som jobbar.

För att återge några händelser i icke-kronologisk ordning ska vi övergå till gårdagen. Då stundades det nämligen grillkväll i Bjärred hemma hos Björns syster och familj, och det var en väldigt trevlig kväll med god mat och härliga människor. Kvällen höll dessutom på att ta en tvär vändning då huslarmet råkades sättas igång och Securitas vaktstyrka var på vippen att rycka ut, men lite extra dramatik i vardagen är sånt som kryddar tillvaron!

Här och nu blir det en väldigt lugn lördagkväll för att ladda batterierna inför den stundande morgondagen. Då blir det nämligen åter jobb igen, och förhoppningsvis ska jag lyckas kolla rätt på klockan och dyka upp vid utsatt tid. Annars kan det nämligen lätt skapas rykten om att man är överambitiös.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback