Shit pommes!

Här har vi panik. Idag började dagen med handledning inför nästa veckas fördjupningsseminarium, och vi blev plötsligt (och ytterst smärtsamt!) införstådda med att inte mindre än 2,5 böcker ska vara utlästa tills seminariet går av stapeln. Egentligen ska två av dessa vara klara redan till imorgon, så därför har jag gjort mitt yttersta för att vara ruggigt effektiv och ta till vara på varendaste sekund. Detta har genererat i att jag fullkomligt djurat igenom Hassan Loo Sattarvandis debutroman Still (numera även känd under benämningen Knarkarboken Utan Punkter), och i skrivandets stund har jag ganska nyligen kastat mig in i Svinalängorna av Susanna Alakoski. Jag har ingen aning om hur jag ska hinna ta mig genom den - men på något sätt så måste jag!

På tal om något helt annat så måste jag berätta om gårdagens strapatser. Jag var nämligen en ynka mikrometer från att köra över min pojkvän med bilen (!) då jag efter en något underkvalificerad parkering vid Statoilmacken på något vänster glömde bort både handbromsen och ettans växel. Mitt i allt det dråpliga väljer jag dock att se det komiska i missödet - Björn, däremot, kommer nog att dra sig för att åka bil med mig i fortsättningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback