La dolce vita

Kvällen igår var f-a-b-u-l-o-u-s! Efter matchen (där vi kammade hem vinsten!) stack jag direkt hem till Evelina där vi gjorde oss i ordning och fixade till oss, och sen var det snabba ryck för att införskaffa nykter dricka på Statoil (ja, jag körde) och hämta upp Arzana. Därefter hundra knyck bort till förfesten hos Chris, och OJ vad roligt det var att se henne igen! Brun som en pepparkaka var hon också, och det var svinkul att höra om alla resebravader som sträckte sig från alltifrån pingpongshows till thaiboxning med ladyboys.

Ja, och sen urartade hela vår sammankomst till en riktig tjejkväll a la Sex and the City! Hah, ett tag var det det enda förekommande temat där inne i huset, och vi kom snabbt fram till att det var Nadja som, utan tvekan, var Samantha och det nog var jag som var den pryda Charlotte. Men så kul vi hade det! Blev en himla massa kamerablixtrar, tokhöga asgarv och så roligt att man nästan började gråta.

När vi väl skulle bege oss in till stan och Gästgivaren/B2 insåg vi illa kvickt att något inte var som det skulle. Efter att någon, lite halvt oroligt, ställt frågan till Julia om "den där svarta bilen" var hennes skjuts, vilket naturligtvis inte var fallet, såg jag till min fasa hur en okänd bil hade parkerat sig bakom min så att jag inte kunde köra ut. Ungefär lika snabbt insåg jag även att jag hade haft alldeles fel i mina tidigare spekuleringar, och att jag helt enkelt parkerat i grannens carport (!). Inte konstigt att han hade parkerat sin bil bakom min för att jag inte skulle kunna köra ut obemärkt, och efter att Chris hade slagit en signal till hennes bror hade denne fått tag i ägaren till bilen. Vi skrattade ungefär lika mycket som jag våndades, och ett tag var jag riktigt nojjig att carportens ägare skulle vara en vresig gammal gubbe som skulle skälla ut mig efter noter. Lyckligtvis var det en hyfsat ung grabb, och efter att jag fått fram ett litet nervöst "förlåt" kunde parkeringsproblematiken ordnas upp. Sen körde vi fort som attan därifrån!




Kommentarer
Postat av: Tozz

så jävla tråkigt att ja va tvungen att sticka så tidigt:( fan! miss u bromms

2009-03-03 @ 01:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback