Imorgon bär det av...

Idag har det vart föreläsning mellan åtta och tolv, därefter har jag fått en sjuklig förseningsbot på 94 riksdaler och sedan dess har jag bestämt mig för att aldrig mer sätta min fot på biblioteket. Och ja, det är Stadsbiblioteket i Lund vi pratar om. Jag skaffade lånekortet efter principen att jag skulle spara pengar, och det hela slutar med att jag blir i stort sett ruinerad. Det hade fan vart billigare att köpa bokhelvetet.

Imorgon är en dag vi längtat efter och jag och Joppe åker upp till Emmi i Göteborg. För bara några minuter sedan hade jag och Joppe en högst givande konversation på msn, och redan nu står det klart att det kommer bli en bussfärd att minnas. Själva biljettutskriften är numera (efter mycket om och men) avklarad, och även om biljetternas streckkod har lyckats dela upp sig på en mängd olika papper som gott och väl täcker utrymme för ett helt kompendium, så hoppas vi det ska gå vägen. Alternativa teorier (om något, mot förmodan, skulle gå i stöpet) har för säkerhetsskull ändå utformats:

Om du vänder till sidan tjugofyra, så ska Brumme göra en lyra, men om du kommer till trettiofem så får vi vända hem!

Dessutom har jag utlovat experthjälp som konsult i historia (efter att ha läst upp till historia c förväntar jag mig ha kvar en del i huvudet), och med inlärning genom underhållning och glada ramsor kommer det nog inte bli några större problem att slå sönder restiden.

När bönderna led, Gustav Vasa dit red,
Genom historien fick Gustav skida och Nils Dacke fick i skogen lida

Det är nog tur att ingen mer åker med oss. Med erfarenhet kan vi nämligen fastställa att en förenlig kombination av våra fantastiska förmågor kan bli för mycket för en del att tåla. Det är nog bäst att börja stretcha skrattmuskulaturen redan nu idag.


Kommentarer
Postat av: Linda

jahaa! det är SÅ man ska göra för att historia ska bli roligt!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback