Collide

Har haft en riktigt härlig dag idag och ett superbt slut på denna veckan. Tillbringat eftermiddagen tillsammans med Björn, och det har varit en dag som innehöll det mesta.

Började med en promenad i solskenet och vidare för att luncha vid Stortorget, och efter att servitören marcherat runt i korridorerna med baguetterna i högsta hugg och att jag hade lyckats spilla ut kaffe över halva bordet bestämde vi oss för att dra och bowla. Innan vi ens hade lämnat Lund hade jag dessutom lyckats bli av med en smärre förmögenhet då jag vid tankningen inte kunde stoppa bensinflödet, men det är en annan historia!

Väl i Malmö styrde vi stegen mot Big Bowl och förväntningarna och rivaliteten ökade för varje steg vi närmade oss. Med facit i hand var det nog tur att jag gick in stenhårt för att dra ihop en historia om hur dålig jag brukade vara, för väl på bowlingbanan gjorde jag mina bästa serier någonsin och inledde med en säker strike. Det var onekligen en prestigefylld kamp, så tur var det väl att det slutade oavgjort efter 2-2.

Ja, med tanke på de tidigare kaffe- och bensinmacksincidenterna hade man ju klart kunnat tycka att klantighetskvoten var fylld för veckor framöver, men när det var dags att bege oss hemåt var det Björn som tog priset. Hur en människa kan lyckas slå huvudet i biltaket inte mindre än fyra gånger på raken är nästan för mycket för att vara sant, så med ett gott skratt vände vi tillbaka och avrundade en riktigt rolig dag.

Här och nu har jag ungefär 1,5 timme kvar i tonårslivet, för från och med imorgon tar jag ett ordentligt kliv in mot vuxenlivet. Och det kommer firas!

Kommentarer
Postat av: Emilia

Jag ber härmed om att få gratulera i förväg då jag har minne som en guppifisk lär ha glömt det igen till imorgon! Ett ofantligt stort grattis på 20års dagen i förskott, hoppas att din dag blir suverän!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback