To be someone

Då var man nere i varv efter en händelserik dag. Var uppe med tuppen så tidigt som 05.45 - och då var det inte mycket med mig kan jag lova!
Åkte in med mamma till Lund och hann med en kopp kaffe på hennes jobb innan det var dags att styra stegen mot Juridicum. Föreläsningen gick fort idag, och mycket var väl för att den var en timme kortare än vanligt. En allt mer utbredd tentaångest börjar sprida sig i klassen - tur ändå att man inte är ensam i den båten!

Direkt vidare till Malmö för jobb på Malmö Youth Games. De värmlänska innebandyföreningarna fortsatte betas av, och mitt bland alla samtalen råkade jag ut för ett påtagligt dialektalt dilemma. Jag hade seriösa svårigheter att förstå ett enda ord av vad som sades, och det roliga är att han antagligen tyckte det samma om mitt skånska folkmål. Med lite bokstavering går dock allt att lösa, och varje dag så lär man sig nåt nytt.

För tillfället är jag fylld av en oerhörd lättnad. Domen i rättegångsspelet är äntligen klar, och det känns som om ton har lättat från mina axlar. Jag sätter allt mitt hopp till att den går att skriva ut imorgon, sen är jag redo och klar för inlämning på fredag. Ett rent under att den är klar redan idag, men jag har sagt det förr och jag säger det igen: det gäller att ha framförhållning, kära vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback