Teprovning och sjuklig hets

Nu så jäklar är det snabba ryck! Fram till någon gång på onsdag i nästa vecka kommer jag att befinna mig i det absoluta bottenskiktet och drabbas av tentaångest så det smäller om det. Den har faktiskt redan börjat, tentaångesten alltså. Det var sista föreläsningen på Juridicum idag, så nu gäller det att det man har lärt sig genom kursens gång faktiskt någonstans har fastnat. Dessutom genomförde jag föreläsningsslutet med flaggan i topp genom att vara en tämligen bedrövlig men högst underhållande syn för mina kursare. Sliten och huvudvärk - ja, det var ett faktum!

Har sedan dess tillbringat dagen som en enda stor kamp mot klockan. Jag har sprungit illa kvickt till Järnåkra och fixat boken till litteraturkursen (ja, boken som ska vara utläst till imorgon och som jag följdaktligen började på idag!), jag har kämpat mot min trötthet med minst tre koppar kaffe på ungefär lika många timmar, jag har pluggat juridik och framåt kvällen blev dagen genast mycket bättre. Lunchade på Ebbas tillsammans med Björn, och sedan blev det en promenad i Stadsparken med en massa skratt och trevligt sällskap.

Klockan 19 (prickprick) stundade det teprovning på JF, och jag och Jessica infann oss självklart på denna muntra tillställning. Var verkligen hur trevligt som helst, och det dracks alltifrån grönt och vitt till rött och svart. Dessutom fanns det teer som både luktade (och smakade?!) som en blandning mellan lappkåta och same, och sen fanns det det som mest luktade stall. Helt klart något som kan tänkas göras om, så en teprovning rekomenderas varmt till er alla!

Nu är det som sagt vidare i 190! Boken ska vara utläst till imorgon då det väntar föreläsning och seminarium om Lena Anderssons Var det bra så?, så här kommer det bunkras upp med kaffe och koffeintabletter. Det sistnämnda skippar vi förresten, men det kommer bli bra tufft ändå. Spa-besöket kommer sitta fint imorgonkväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback