Poetry and aeroplanes

Idag tog jag en sovmorgon. Jag vaknade nog inte förrän närmare halv tolv, och med all rätt. Inga föreläsningar idag eller imorgon, och då gäller det att sova ut. Knappt hann jag intaga havregrynsgröten i köket förrän telefonen ringde och Jönne meddelade att jag genast skulle göra mig redo att följa med honom till Lund. Den unge mannen skulle nämligen för första gången bege sig in till Stadsbiblioteket och behövde expertis och hjälp för att genomföra uppdraget. Naturligtvis kände jag mig träffad, och efter att jag snällt hade kastat i mig gröten och hoppat i en betydligt mera acceptabel outfit än pyjamasen satt vi då i bilen in mot Lund. Med Bert-soundtracket dånande ur högtalarna.

Sedan dess har dagen fortsatt effektivt. Jag har frammanat tillräckligt med energi och viljestyrka för att påbörja författandet av domen till rättegångsspelet som ska lämnas in på fredag, och det är i princip runt det som dagen sen har kretsat. Har kommit en bra bit på väg - och det känns härligt - och med tanke på att jag är ledig även imorgon har jag god tid på mig hela morgondagen. Med andra ord är det enkelt att hitta befogade och acceptabla undanflykter för att flytta fram det till förmån för nåt annat. Dessutom är jag fortfarande lite kluven angående hur domen kommer lyda. Jag har avgörandet i handen, och då gäller det ju att utnyttja det till fullo. Föreställ er en respektingivande domare med domarklubban i sin hand - det är där jag är nu! (och säg inte att jag inte varnade er för kassa bildvitsar)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback