Morgonstund har guld i mun

Shit, vilken morgon! Jag hade seriösa problem med att somna inatt, och när klockan började närma sig 04.18 hade jag fortfarande inte lyckats somna. Bara tanken på att alarmet skulle ringa inte mindre än två timmar senare gjorde dessutom det hela ännu värre, eftersom man mycket väl visste att man bara måste somna. Jag kan däremot säga er att jag fick en smärre chock då jag vaknade. På något vänster hade jag både lyckats somna - och försova mig rejält!

En snabb koll på klockan gjorde mig genast införstådd med att jag skulle befinna mig på föreläsningen i Lund en tjugo minuter senare. Hur jag lyckades storma upp ur sängen och kasta på mig kläder har jag inte längre någon aning om, men med en macka i handen rusade jag ut mot bilen och kastade mig in framför ratten. Jag hade till och med ett par naiva tankar om att jag faktiskt skulle hinna, och jag kan lova att det gick undan när jag med gasen i botten brände på in till Lund. Resultatet: ja, jag hann ju självklart inte, men eftersom det var en lång föreläsning a la fyra timmar kunde jag ju i alla fall medverka under dom där tre sista. Sen hade ju Jeanette tagit anteckningar, så det blev min räddning!

Nu är jag i alla fall hemma igen efter föreläsningen och en snabb runda i stan. Här och nu är planerna att plugga, och även om det inte är det absolut roligaste så är det ju trots allt ett nödvändigt ont. Tidigare idag kom vi fram till att det ju bara är ungefär en månad kvar till den gigantiska tentan, och min ångest börjar redan knacka på.

Plugg eller inte - klockan 14.25 är det reprisen av melodifestivalen (som i lördags gick alldeles i stöpet till förmån för utgång), och eftersom deltävlingen gick från Malmö och Arenan är jag bara tvungen att kolla. Ja, som det schlagerfreak jag är så hade jag ju självklart kollat i vilket fall som helst, men nu ska det bli lite extra kul att se hur dom löst arrangemangsbiten där i Arenan. Lite störd har man blivit efter den där arrangemangsutbildningen inom SkHF - men skojjigt är det ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback