Jättejättesjukt

Åh, vad jag är trött på detta. Min förkylning verkar mest bli värre och värre och inget har blivit till det bättre. Jag känner mig så eländig, men med all rätt! Det är ganska oroväckande, för det verkar som om jag kan ha dragit på mig influensan. I varje fall är jag snuvig, jävlig, dras med en rejäl släng av ont i halsen och har allmänt ont i hela kroppen.

Alldeles nyss var mormor och morfar här och skämde bort mig lite, och det var himla mysigt. Vi käkade majsfrallor, drack kaffe och pratade om livet i stort. Mormor utbrast också, väldigt imponerad, att det minsann var det godaste kaffet hon någonsin druckit. Och det för att det var jag som bryggde det, förstås! Dom är för härliga.

Annars idag blir det lugna puckar och spridda skurar te och plugg. Tänkte att det är bäst att börja repetera så smått om allt det där som vi har gått igenom i kursen hittills eftersom tentan närmar sig och det är en himla massa som ska nötas in. Måste säga att det där med förvaltar- och godmansskap är bland det segaste som finns, men som min kära vän A så vackert uttryckte det häromdagen så "är det ju jag själv som valt det, och därmed självförvållat". Det är ju faktiskt så, men nu längtar jag faktiskt till litteraturen istället. Läsa lite böcker, analysera filmer & låttexter och diskutera etnicitet- och genusperspektiv. Jag hoppas att jag inte har för höga förväntningar, men det känns som om det kommer bli riktigt najs. Men till dess: j-u-r-i-d-i-k-e-n. Suck och pust och stön.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback