I skuggan av värmen

Det har varit vår idag och riktigt jäkla härligt! Redan då jag vaknade vid sjutiden imorse strålade solen, och stärkt av detta faktum hoppade jag glatt upp ur sängen. Håll i er, för nu är jag alldeles ärlig: jag gick verkligen upp vid sju för att vara vråleffektiv och jobba igenom lite av förberedelserna inför dagens rättegångsspel. Det kostar att ligga på topp, har jag nämligen fått höra.

Iförd Converse och nya vårjackan blev det bussen in till Lund framåt nio. En 47 minuter senare befann jag mig på Juridicum för att jobba lite med caset, för står det rättegångsspel på schemat gäller det minsann att vara redo. Lite roligt var det att jag steg upp i tidiga ottan för att leta igenom hela lagboken efter rätt lagrum till brotten i fråga, bara för att i samma stund som jag var klar inse att paragraferna redan fanns angivna i häftet. I vilket fall som helst blev det faktiskt ett himla bra rollspel av vår grupp, så det kändes riktigt najs!

I skrivandets stund har jag alldeles nyss kommit hem från Lund och en väldigt trevlig kväll. En snäll dotter som jag är så bestämde jag mig nämligen för att bjuda mamma på bio, och det var förhandsvisningen av den svenska filmen I skuggan av värmen som stod på schemat. Med facit i hand kan jag verkligen rekomendera er att se den - det var en riktigt gripande film om kärlekens kraft att övervinna även de svåraste hinder. Sen är ju Joel Kinnaman, som spelar huvudrollen Erik, inte direkt ful att se på heller. Filmen har "riktig" premiär imorgon - gå och se den då, gott folk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback