Enorma fynd på bokrean, del I

Idag har jag varit en ansvarsfull student. Jag har faktiskt, precis som jag lovade, gjort ett jäkla ryck och vart i stort sett supereffektiv. Jag har hållt på att utreda om culpa, dolus och brottsrekvisit, och sen så hanns det med en hel del ansvarsfrihetsgrunder och brott med territorial begränsning. Dessutom har jag varit påtagligt studieekonomisk och sett till att planera mina framtida förplikteliga inköp. En snabb koll på Adlibris gjorde mig nämligen på det klara med att en av böckerna som jag kommer behöva till litteraturkursen jag ska läsa vid Malmö Högskola figurerade på bokrean, och efter att snabbt ha räknat ut att jag skulle tjäna väsentligt på att köpa den nu och inte sen (ja, över 50%!) så var jag snabbt i färd med att klicka hem den. Det gäller att ha framförhållning, kära vänner.

För övrigt kan jag inte fatta att jag missade Vasaloppet. Det kan ju klart ha med att göra att jag sov till närmare halv två idag, men är man sjuk så är man. Seriöst så är det längesen jag kände mig såhär eländig, så riktigt bra var det väl inte att man var ute och rände igårkväll. Dock så känner jag verkligen att det är smällar man får ta, och hellre dras jag då med lite sjukdom än att leva med faktumet att jag skulle suttit hemma och vart isolerad och associal. Sen så finns det ju Strepsils och Nezeril, och tur är väl det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback