En shopaholics bekännelser

Det blev inget besked idag. Att gå och vänta gör det hela ännu mer nervöst, så jag hoppas jag får rätsida på det inom det närmaste. Annars har det varit en himla trevlig dag idag. Det har varit vår i luften, och det gör en hel del!

Morgonen inleddes med rättegångsbesök med klassen på Lunds tingsrätt, och vi måste vart en bedrövlig syn där inne. Halva klassen satt mer eller mindre och sov, och de sega förhandlingarna fick en snabbt att nicka till både en och två gånger. Lite roligt ändå, vad stimulerade vi är! Vi får väl helt enkelt skylla på att casen var ganska lama - lite mer action hade gjort det hela mycket intressantare!

Efter rätten blev det en tur på stan i det fina vårvädret. Mitt i alltihop sprang jag på Nina (som jag inte har träffat på gud vet hur länge - säkert mer än fem år!), och det var himla trevligt att ses igen. Vi drog runt lite i affärer fram tills det att hennes föreläsning skulle börja, och sedan bar det av till Nova. Tidigare under dagen hade jag fällt åtskilliga uppgivna kommentarer om att jag aldrig skulle hitta något, men så fort jag satte min fot på Nova såg det till att ändras! Jag antar att den positiva energin och vårkänslorna gjorde sitt idag, för framåt eftermiddagen vände jag hemåt med två välfyllda kassar med alltifrån byxor till nya solbrillor. Och nog fasen kan man köpa lycka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback