Earth Hour och pluggångest

Nu är helgen här - och det är härligt!

Igår vart det tjejkväll i Torp med Chris och Evelina, och innan vi visste ordet av hade vi fastnat framför Sex and the city och var fullt upptagna med att skratta högljutt och att utreda vem av oss som motsvarade vem av karaktärerna. Visst har vi alla varit där vid otaliga tillfällen - djupt försjunkna i diskussioner om vem man är i SATC?
Vi kom genast fram till att Chris var Miranda, att Evve var Samantha och att jag, ja jag var Charlotte... återigen. Tydligen med motiveringen att jag var allmänt pryd och fast vid tanken om att en gång finna den rätta. En trevlig kväll hade vi, och när vi väl vände hemåt hittade vi betydligt bättre än vi gjort på ditvägen.

Idag har det vart heldagsplugg, vilket var så illa tvunget. Var dock ute på en långpromenad på över två timmar i vårsolen mellan varven, och nog behövs det om man ska orka ta sig igenom allt ifrån fastighetsbildning till motsatstolkningar. Ikväll har det dessutom varit Earth Hour, och jag och Sandra satt bänkade i mörkret med värmeljus och kortleken. Hade känts betydligt häftigare om man befunnit sig i en storstad och faktiskt kunnat se hur världen släcktes ner. Här ute i Harlösa var det faktiskt ingen skillnad - här är ändå ganska mörkt!

Nu: Ben & Jerry's och femtioelva juridikböcker. En hyfsat tragisk syn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback