Hejdå Sverige!

Mina sista dagar i Sverige (för vad som i alla fall kommer att bli ett litet tag) har spenderats med både nära och kära. I fredags firade jag och Björn två månader, och det var en underbar kväll med hemlagad lasagne och Änglar och demoner. De här två månaderna har varit alldeles, alldeles underbara, och jag ser fram emot med många fler med dig.

Gårdagen igår tillbringades med släkten hemma hos Lars i Staffanstorp. Trots ett inledande regn(o)väder lyckades solen spricka fram framåt kvällen och det kom att bli en inledning på sommaren med grillat och andra trevligheter. Vi satt även och pratade en hel del om Annelie och den saknad vi alla bär inom oss. Det går inte en dag utan att man tänker på henne och den allt för korta tiden hon fick här ibland oss, och jag saknar henne väldigt mycket. Jag tror aldrig man kommer bli kvitt den tomhet som gnager inom en, men förhoppningsvis finns hon på en plats där vi en dag kommer träffas sen igen.

Idag är alltså dagen för de sista förberedelserna inför morgondagens resa. Klockan sju imorgonbitti beger vi oss av mot Kastrup där vi sedan, förväntansfulla och uppspelta, kommer hoppa på flyget som ska ta oss söderut. Det kommer ske en mellanlandning i Budapest, det kommer att höras höga och livliga tösaskrik och det kommer sedan landas klart i Prishtina. Under två veckors tid blir vi balkanbor och kringresande i Albanien och Kosovo, och det kommer med allra största sannolikhet att bli en resa som vi sent kommer att glömma. Bloggen kommer därför bytas ut till förmån för
Resdagboken, så ni som känner på er att ni ännu inte finns med i mejllistan (men som självklart gärna vill det!) kan enkelt klicka in på länken och lägga till er själva. Alltså, tillökning i e-postlistan och sen så är det kirrat. Det är där det kommer hända de närmaste två veckorna, så missa inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback