Dagens highs

Idag har jag lyckats råka ut för två mindre kvalificerade grejer. Det började redan imorse då jag, efter att ha hoppat av tåget i Höör, började stega iväg de drygt tre kilometrarna från stationen och bort till djurparken. När jag väl kom fram till jobbet var det i sällskap med två ordentligt smärtande skavsår efter skorna, för beräknande som jag är hade jag naturligtvis valt skorna efter ändamål. Eller inte. Hellre trendigt än behändigt, liksom, och då får man nog stå sitt eget kast. Lärdomen av detta: aldrig mera barbacka i tygskor.

Dagens andra topp ägde rum då det var dags att ta sig hemåt. Efter en underhållande skjuts ner till stationen med PK möttes jag av meddelandet att tåget blitt försenat. Lugnt och sansat satte jag mig därför en bit ifrån perrongen för att njuta av Höörs kvällssol, men innan jag visste ordet av hade tåget både hunnit anlända och avgå. Hur denna ekvationen går ihopa är det inte många som kan fatta, för frågan är ju hur man kan va så himla tankspridd att man lyckas missa ett försenat tåg som man redan väntat på i nästan trettiofem minuter. Alltså spenderade jag ungefär en timme på Höörs central, och tro mig - roligare kan man verkligen ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback