Veckoslutet

Då var det åter söndag och jag har haft en riktig myshelg.
Det började i fredags med att jag begav mig in till Lund för att hälsa på Linn och även bekanta mig med dennes nya lägenhet. Rättare sagt har hon ju bott där några månader nu, men eftersom jag har vart borta när alla stora grejer hänt här hemma så vart det bättre sent än aldrig. Hade en himla trevlig dag med alltifrån fyllehistorier och lägesuppdatering till tedrickande och skidskytte-tv.

Efter besöket hos Linn tog jag jag tåg mot Ystad hem till Magnus där jag sedan varit fram till i förmiddags. Vi har haft det hur mysigt som helst. I fredags hyrde vi film som vi sedan inte kunde kolla på, dagen igår var en riktigt lugn mysdag framför tvn och sen på kvällen var vi på middag hos Dennis och Catta. När vi sen kom hem igen på kvällen började jag känna mig lite halvkrasslig med ont i halsen och huvudvärk, och Magnus var hur gullig som helst och lagade varmt te för att det skulle bli bättre med min hals. Tänk att en människa kan få en att bli så glad!

Alldeles nyss var Marina här för att spana in mitt nymöblerade rum (tidigare idag fick jag ett plötsligt ryck och kände för att vara lite kreativ) och att snacka lite skit. Fröken Andersson lyckades dessutom få med mig på att återuppta min handbollskarriär genom att hänka på och lira med Ligu nu på tisdag. Jag har insett att jag saknar handbollen på tok för mycket för att kunna lägga av med det, och det ska bli hur kul som helst att spela nu igen. Som sagt, träning på tisdag - så får vi se hur det går!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback