Torsdag

Tredje föreläsningen är avklarad på Juridicum och idag var huvudtemat avtalsrätt. Faktiskt ett väldigt intressant och brett ämne, och det är inte utan att det börjar gå upp för en att det är en och annan lag som man vid flera tillfällen brutit mot men inte vetat om det. Nu när man väl ska få större inblick i det hela kommer man kanske komma till den makabra slutsatsen att man är skrämmande småkriminell. Ve och fasa.

Igårkväll var jag och Magnus och kollade förhandsvisningen av Lukas Moodyssons nya film Mammut. Huvudrollsinnehavarna bestod av Gael Garcia Bernal och Michelle Williams, och det var en riktigt bra film som gav en stundtals skrämmande bild av hur världen faktiskt funkar. Ända sedan Fucking Åmål och Lilja Forever har jag varit fast vid Lukas Moodysson - han lyckas ständigt förmedla ett budskap som berör en ända in i hjärtat. Sen hade jag ju världens bästa sällskap med mig också, så kvällen kunde inte bli annat än bra.

Veckan börjar gå mot sitt slut och det är redan torsdagkväll. Om nån timme ska jag förhoppningsvis bege mig in till Eslöv och Evelina, men först krävs det att våra mobiler lyckas synka sig så pass att vi faktiskt kan ta emot samtal från varandra. Jag vet inte vad det är som spökar i mobilen, men något galet är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback