Musik non stop

Fick alldeles nyss ett ryck och drog på mig mina Billabong-shorts. Nu sitter jag alltså här vid datorn, iklädd mina shorts och drömmer mig tillbaka bort till värmen. Jag vill ha sommar nu igen, nu på direkten, och inte först om flera månader. Jag vill ha sol, jag vill ha värme, jag vill ha bad, jag vill ha båt, jag vill ha beachhandboll, jag vill ha sommarkväll, jag vill ha strand och jag vill ha det nu.

Idag vaknade Magnus och jag tidigt för att gå en runda ut till Revinge och P7. Magnus gav mig en gedigen guidning om hans tid i lumpen, och när vi väl kom hem var vi så stelfrusna att det tog ett bra tag innan man tinades upp igen. Senare på dagen bar det in till Lund med pappa för att kolla skivor, och även om det inte blev några fynd för egen del var det i alla fall trevligt att komma iväg. Ibland undrar jag om man hade klarat sig utan musik som förgyller ens vardag här i världen, men eftersom musiken är som en drog för mig tror jag åtminstone inte att jag klarat mig utan den. Därför blir det P3 Guld ikväll, såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback