Grattis och grammis

Idag fyller min reskamrat och vapendragare Martina 20 år. När vi var iväg på resan räknade hon ner månaderna och veckorna fram till denna stora dag, så jag vet hur länge hon har längtat efter detta. Därför var jag ju bara tvungen att ringa till henne i Schweiz och gratta henne på bemärkelsedagen. Man fyller ju trots allt bara 20 en gång i livet.
Det var roligt att höra hennes röst igen, för det känns riktigt konstigt att ha vart så nära inpå varandra 24/7 för att sedan befinna sig i vars ett land som (ialla fall känns som att dom är) ganska långt ifrån varandra. Som jag sa Martina: ha en riktig toppendag, fira ordentligt och skit i alla dom som gör dig ont. Vilket inkluderar att du definitivt bör hälla den där drinken över honom så fort han dyker upp!

Ikväll kollar jag, självfallet, på Grammisgalan. Vem tar hem priserna bland Sveriges musikelit? Jag hoppas på

  • Årets album till Håkan Hellström
  • Årets grupp till kent
  • Årets liveakt till Lars Winnerbäck
  • Årets låt till Markus Krunegård
  • Årets manliga artist till Håkan Hellström
  • Årets nykomling till Kleerup, samt
  • Årets låtskrivare till Håkan Hellström

Det är min lista, hur den kommer se ut på riktigt återstår att se strax efter tjugotvå. Men trippelt till Håkan hade varit sjukt befogat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback