Fredag hela veckan

Idag har det varit en genommysig fredag. Dagen började med att jag åkte in till Lund för att träffa Emelie, och efter att fröken Hägerklint hade införskaffat nya vantar ifrån HM drog vi vidare till Espresso House för en fika och välbehövligt skitsnack. Vi har ju inte träffats på gud vet hur länge, men nu är allt gammalt gråll lagt åt sidan och vi har börjat om från scratch igen. Det känns riktigt bra att ha dig tillbaka i mitt liv, Emelie, och jag tror vi båda behöver varandras sällskap mer än vi kan ana.

Kvällen har sedan tillbringats i Eslöv hos Evelina. Hon var som vanligt min stylist och fixade hår och smink, och sedan roade vi oss resten av kvällen med att kolla Lipstick Jungle och att lära mig albanska. Rättare sagt så roade jag nog hela familjen Delija med det sistnämnda, men alla var riktigt imponerade av mitt uttal och min snabba lärdom. Nu har vi fixat ihop en liten alban-parlör med användbara ord och fraser som jag kommer att behöva sen i sommar, och för att inte göra det hela ännu svårare än vad det redan är har vi skrivit ner allting med fonetisk skrift. [Naten emir], gott folk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback