Den juridiska debuten

Hemma igen och börjar varva ner efter en tämligen händelserik dag. Började i förmiddags med att jag tog en tur in till Nova med Sandra, och eftersom jag i samband med att jag sålde mitt PS2 igårkväll fick tusen spänn i handen kände jag att det var hög tid att uppdatera i garderoben. Det blev två tröjor från Gina - jag älskar att vårkollektionerna börjar komma fram nu i butikerna, nu börjar det faktiskt kännas som att våren kanske inte är så avlägsen trots allt.

Idag var också dagen för min första föreläsning på Juridicum, tillika den första riktiga dagen på universitetet. Kändes faktiskt himla bra allting. Till en början kände man sig förstås lite ringrostig med tanke på att det faktiskt var ett tag sedan man pluggade, men efter ett tag började man komma in i det hela lite bättre. Snackade en del med några av dom jag går med i nya klassen också, och dom verkade himla trevliga och schyssta. Imorgon är det dags igen och då är det föreläsning med tema personrätt.

Efter timmarna i Telaris mötte jag upp Madde för att käka och snacka skit på Ebbas, och senare på kvällen gjorde jag en snabb visit hos Månsson där vi satt bänkade framför det stora dragplåstret Vem vet mest?. Jag är ju som bekant en sucker för frågesportsprogram, och efter Månssons introduktion i förra veckan är jag alldeles fast. Rickard Olsson heter förrresten programledaren, Emelie. Nu har frågetecknen redats ut!

Iväg till Arenan och träningen. Betydligt mer folk idag än förra veckan, och redan på lördag är det dags för match på Lindängen. Ligu ställs mot mitt gamla klubblag HK Malmö (som i forna tider gick under täckmanteln Oxie IF), och det ska bli riktigt roligt att möta dom igen och se vem som drar längsta strået. Min infiltratör har talat och jag har fått reda på att HK mer eller mindre har drabbats av hybris och intalar sig själva att dom kommer (läs vill) köra över oss totalt. Vi får väl se hur det blir med det, för här är flera som är laddade!

Kommentarer
Postat av: Linda

nix, det är en stundande sthlmsresa som står på planeringen.. jag pluggar project mangaement i malmö, för egen del är det alltså juridik som gäller...?

Postat av: Arandur

Hoppas du får en bra dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

Följ den gärna med bloglovin.

2009-01-21 @ 14:45:57
URL: http://arandur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback