Åter i hetluften

Rapport från Staffan Holmqvist Memorial i Malmö Arena igårkväll. Vi var grymma. Det blev ett lyckat arrangemang med många kära återseenden med gamla Fightare och SkHFare. Trots att vi inledningsvis oroade oss för att vi skulle vara ringrostiga med tanke på att det gått ett tag sedan de förra arrangemangen så fixade vi det hela galant. Jag blev blixtinsatt pressvärd och hade hand om alla journalister och fotografer som kom till Arenan, och efter bara ett litet tag hade jag snabbt lärt mig att lokalisera mig bland alla gångar och dörrar. Arenan var helt sagolikt snygg och vi var alldeles saliga när vi klev in genom entrén. Det är riktigt kul att saker och ting drar igång på allvar nu igen, och både 2009 och 2011 kommer att bli spännande år inom handbollen. Malmö Youth Games i sommar kommer nog att bli en höjdare!

Var egentligen meningen att jag skulle in till Malmö ikväll också, men eftersom det klöddat till sig med bil och grejer får jag stå över denna gången. Hoppas på att arrangemangsbiten sitter som en smäck till kvällen i alla fall, och att bäste lag må vinna i finalen. Lite tråkigt att det är Sverige 1 mot Sverige 2 som möts i denna - både för spelare, publik och pressen. Hade ju vart bra mycket roligare om det var någon av de andra nationerna som knipit platsen istället, men hur som haver så kommer det åtminstone bli svenskt guld i Malmö. Det är ett som är säkert.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback