Almost there

Man skulle kunna säga att mitt liv som fattig student tog sin början nu idag. Ännu är det någon vecka kvar tills jag ska infinna mig på Juridicum för att påbörja min bildning, men redan idag var det dags att ge sig in till Andrahandsbokhandeln för att hämta ut böckerna jag lagt undan. Dessutom träffade jag på Måns och Jonte där bland bokhyllorna, alltid lika trevligt att träffa på gamla klasskamrater och få reda på hur livet ter sig nu utanför Bergas portar.  När det väl var dags att lämna stället gjorde jag det i sällskap med två svintunga kassar fyllda med böcker och en svidande plånbok. Närmare tvåtusen spänn slutade kalaset på, och nu kan jag bara hoppas på att CSN är snabba med sin utbetalning. Tills dess får jag leva på nudlar, för det är ju studentigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback