Ödets nyck

Vilket jävla slut det blev på denna dagen. Har alldeles nyss haft ett väldigt hetsigt och väldigt högljutt gräl med min mor som med allra största sannolikhet fick hela kvarteret att vakna upp ur sin skönhetssömn och gnugga sig sömndrucket i ögonen. Det hela började med att jag, lite sådär i förbifarten, tog upp samtalsämnet om Emmis 21-årsfest i Gbg på lördan vecka 10. Det tog inte många sekunder förrän Gittan förvred ansiktet i en skrämmande grimas, spände ögonen i mig och skrek och gormade om att det var samma dag som pappas 60-årskalas, vilket också innebar att jag var så illa tvungen att ändra mina planer och snällt stanna hemma. Jag å min sida var inte sämre på att höja rösten och informera henne om att det krävs lite planering och kommunikation för att familjeplaner ska kunna gå i lås, men trots mina idoga försök gick jag förlorande ur denna strid.

Jag förstår mycket väl att det är en stor dag för pappa och att jag bör vara hemma då, det är inte alls det. Grejen är mer att det där andra redan var bestämt och planerat, redan innan mina föräldrar behagade meddela mig om 60-årsyran. Det är det som är grejen. Jag har dock insett att det inte är lönt att dividera längre om det här - jag får helt enkelt finna mig i att jag måste lämna återbud till Emmi och att jag kommer missa världens fest. Jippi och hurra. Hoppas ni har lite roligt för mig också.

För att försöka göra det bästa av situationen har jag funderat länge och väl efter en lösning och kompromiss på dilemmat. Nu tror jag att jag hittat det. Jag och Joppe snackade nämligen om att åka upp till Göteborg redan på torsdagsförmiddagen, och då kan jag i sådana fall stanna hos Emmi fram till lördagsförmiddagen då jag dessvärre snällt måste hoppa på ett tåg eller en buss och bege mig tillbaka mot Skåne igen. Ungefär samtidigt som alla dom andra är på väg från Skåne och upp till Göteborg. Det betyder alltså att jag kommer missa festen, men på det här sättet kommer jag i alla fall att kunna fira Emmi och hälsa på henne ändå. Det blir väl nog den bästa lösningen på detta. Får spåna vidare på det här tillsammans med Joppe, och framförallt invänta klartecken från Emmi om det här skulle funka.

Är som sagt jäkligt ledsen och ska väl gå och gråta mig till sömns i detta nu.

Kommentarer
Postat av: Arzana

Heeej min sköna höna!!! hahah absolut..ska bli en flitig läsare! vi ska ses SNART!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback