Tankar

Det är svårt att gå vidare och inte vara ledsen. Jag gråter, jag tänker och jag gråter igen. Jag försöker tänka på att du i och med detta slipper ditt lidande, att du slipper plågas av den sjukdom som undan för undan gjorde dig svagare. Jag försöker tänka mig dig i något efter detta. Jag vill tro att det finns något efter detta livet, att det inte finns något slut utan bara en början på någonting därefter. Jag tror att människans själ lever vidare efter döden, och att det vi gjort i våra liv har betydelse och ger utdelning i vårt nästa. Om det är så så har du det bra nu. Då är du som en ängel som vakar över oss och sprider din glädje till oss alla. Om det är så så har du det bra nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback