I did it!

Vilken bejublande start på veckan och mitt "nya" liv! Som jag nämnde igår så var det dags för antällningsintervju på Kvällsposten i Malmö idag, och numera ingår jag i tidningens eventpool som kommer att medverka vid arrangemang och event av olika slag. Jag fick alltså jobbet! Dom jag pratade med var hur trevliga som helst, och jobbet verkade vara både roligt och lärorikt. Ända sedan Fight-utbildningen har jag varit såld för allt vad arrangemang heter, och att nu dessutom få chansen att jobba inom det ska bli riktigt, riktigt roligt!

När jag kom hem väntade det dessutom ett stort kuvert med min adress i brevlådan. Avsändaren var inte mindre än min nya arbetsgivare Kvällsposten, och innehållet var en vinst i form av en signerad affisch av Carolina Klüft. När vi var på Malmö Indoor Gala för någon vecka sedan medverkade jag nämligen i en tävling där man kunde vinna just Klüftan-priset, och nu visade det sig inte sämre än att jag gått vinnande ur striden. Knappt hann jag alltså komma hem från anställningsintervjun förrän jag plötsligt återigen var aktuell i ett annat sammanhang, det känns ju faktiskt helt okej. Klüft är en stor idol och förebild för mig, så det kändes riktigt roligt att få ett sånt pris. Det roliga var att kuvertet var skickat av samma Linda som jag intervjuades av på Kvällan, och alltså var det henne jag träffade redan på Malmö Arena i samband med galan och tävlingen. Att hon sedan skulle bli min uppdragsgivare är ju faktiskt lite roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback