Handboll på schemat

Denna dag har varit ganska mycket bättre än de föregående nu i helgen. Har vart social nog att vara ute och träffa folk igen, tror att det har en hel del att göra i att jag känner mig bättre nu igen. Som sagt var så hade vi match idag, och det var riktigt gött att befinna sig på planen mitt i hetluften. Ett mål signerat fröken Bromèe blev det också, kändes hur bra som helst. Det var härlig kämpaglöd i laget, men trots allt så var Kävlinge ett par nummer för stora för oss. Bara att blicka framåt tjejer, nästa match blir mot Skurup och där ska vi väl kunna visa framfötterna. Lite synd att jag missar den matchen eftersom jag dagen till ära kommer att befinna mig på sydligare breddgrader. Nåja, Polen är väl inte något direkt exotiskt resmål just så här i februari, men likväl är det ju något mer åt syd än vad kalla Sverige är.

Efter matchen åkte vi in en sväng till Månsson för lite samkväm och skitsnack. Nu har vi äntligen beslutat om vår bokcirkel - första boken kommer att bli Falling man av Don DeLillo, och det kan nog bli bra. Boken handlar om tragedin med World Trade Center 2001, helt ofattbart att det i år är åtta år sedan det hände. Det känns som om det var igår - jag minns precis vad jag gjorde den där septemberdagen när jag möttes av nyheterna att flygplanen hade kapats och flugit rakt in i tvillingtornen. Varenda liten detalj. Boken har för övrigt fått mycket bra kritik, så ska bli spännande att se hur bokcirkeln kommer att inledas.

Nu närmar det sig natt och jag ska gå och sova. Jag har beslutat att jag inte ska gräva ner mig i depressionen något mer just nu, utan att jag helt och hållet ska inrikta mig på mig själv och se till att ha en himla rolig vecka. Imorgon ska jag dessutom på anställningsintervju, och mer om detta får ni höra om imorgon. Så länge jag inte tabbar mig totalt, det vill säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback