Mellandagsrea och provrumshysteri

Idag har det varit mellandagsrea så det stått härliga till. Med en hel del erfarenheter av detta ståhejet i bagaget såg jag till att bege mig ut i stan redan vid öppningstid imorse och kunde gå raka vägen in i butiken, fynda i lugnan ro och slippa köer! Annat var det sen på Nova.

Egentligen kan man undra varför man frivilligt utsätter sig för fenomenet mellandagsshopping. Rättare sagt: man kan undra hur jag lyckades få min kära pojkvän att utsätta sig för detta frivilligt. Jag å min sida traskar gärna runt från butik till butik, och jag var riktigt stolt över Björn som hängde med i shoppingstressen minst lika bra som jag. Tillsammans fyndade vi alltifrån tröjor och nattlinnen (okej, det där sista var jag!) till armbandsberlocker och vår första gemensamma "möbel" i form av en skohylla. Ska bli himla roligt - och spännande! - att bli sambos om ungefär precis en vecka, och jag ser fram emot det väldigt mycket.

I detta nu står det tvättider och lugna puckar på agendan på Ulrikedalsvägen. Efter en hel dags shopping gäller det att samla krafter och varva ner så man är någorlunda människa imorgonbitti. Då är det en helt ny dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback